FRAMTID

I kväll sade vi hejdå till en härlig person till. Hon åker hem i morgon. Det är lite separationsångest (ett eller två ord?) över hela detta aupairandet. Man blir bra vänner med folk och så vips är dom borta. Man blir liksom rädd att ty sig till någon. För man vet att om några månader skiljs man åt. Det är bara att ta vara på den tid man har tillsammans. Uppskatta varje dag, vilket alltid inte är det enklaste.

Började själv tänka på framtiden, i slutet av feb (alltså om 3 månader) skall jag ha bestämt mig om jag skall hem efter ett år eller ej. Om det folk som är här nu garanterat vore kvar, så skulle jag inte tveka en sekund. Men det ligger i bakhuvudet detta att jag inte har någon utbildning ännu.. Ligger där och "påtar". En ide vore ju att komma hem efter ett år, studera klart och åka tillbaka. Men, humm. När jag väl har min akutvårdar utbildning (haha ser det som en självklarhet bara, men man skall ju tänka positivt) så vill jag ju nog börja jobba. Så om jag skulle komma hem, studera sång på Lärkkulla ett år, och sen åka hit igen.. Och ta Arcada EFTER det. Är man för gammal att studera där som 22, 23 åring? Det är man väl inte? Hmm, många valmöjligheter. Om bara någon kunde säga vad som är bäst? Vad tror ni?

Nåja, nu skall jag bara ta det lugnt och njuta av NY. Men någon plan måste jag ju ha, som det kontrollfreak som jag är.. Jag tycker inte om att ha en oviss framtid.

Annars, vi har en mäktig fullmåne nu. Vaknade förra natten för jag trodde jag hade glömt på lampan. Men det var självaste månen som stirrade rakt in genom mitt fönster. Försökte se om nån varulv lunkade på i skogen. Men icke det. Haha, på tal om obehagliga varelser, mitt hår är grönt igen! Surprise surprise! HJÄLP mig! Vad skall jag ta mig till med denna hårförbannelse? Kan ju int raka bort de. Och int kan jag färg det. Tips?

Nu får ni vara aktiva och hjälpa mig här!! I need you.
Både med frågan om framtiden och håret.

God natt på er, hoppas ni får en underbar dag!
Carpe diem!

Kommentarer
Postat av: Sarah

vaför studerar int du i new york? :)

2009-12-02 @ 09:13:15
Postat av: elina

emilia ja vill du ska koma hejm .. :) int böv du va bort na mejr :p o ja e säker på att håri det e lika fint som he alltjämt e :)

2009-12-02 @ 09:54:12
Postat av: Niinisen

Man blir aldrig för gammal att studera!! Men kom hem ett år och så ser du då hur du vill göra :)Du kan alltid komma med din syster på galenskap ute i världen om 1,5 år ;)Vi kan fara och rädda de fattiga barnen eller något liknade! :P Miss you! <3

2009-12-02 @ 14:09:12
Postat av: Anonym

Sarah: Jag har int 40.000$ i överlopps :/

Elina: Haha, du sko si mig, jag e som Shrek gone bad ;) Vi ska se, troligen kommer jag nog hem.

Nina: Hmm, nu frestar du mig faktiskt lite. Tänk va kul vi sku kuna ha! En massa bus.

2009-12-02 @ 14:23:52
Postat av: Kusin E

Medelåldern som studerar på Arcada är runt 28-30 år. Så NEJ, ta ingen stress! :) PUSS på dig!

2009-12-02 @ 16:43:12
Postat av: nina

Jaa du, tänk.. Härmäläs girlsen gone wild ;) Vi kan ju både rädda världen och busa!!

2009-12-02 @ 17:24:55
Postat av: Mia

På tre månader kan ju jorden ha gått under flera gånger om den så bara vill. Sen när det är dags att ta ett beslut så tror jag nog att du själv känner på dig vad som passar dig bäst. :) Har du prova såna schampon som har lite färg i sig? Det är ingen färgning men fräschar upp ens tidigare färg? KRAM

2009-12-02 @ 18:35:35
URL: http://mii-is.papper.fi
Postat av: sarah.

voi, jobbigt att ha grön färg i håret kan ja tänk mig. :p komber ju säkert åv he vattnet du duschar i. vilket är blää.. men he borda finnas schampoon hos frisören som ska hjälpa till att ta bort de gröna i håret hos blonda. även silvershampo borde funkka. fara in ti na salong å koll om int du ha gjort he reij. :)

2009-12-03 @ 15:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0