En ymmärrä.

Vad ska man göra?
Ei mitään kelpaa.
Ler, lyssnar, pratar, skrattar, kramar.
Mitä mun pitäis tehä? Olla joku muu?
Mitä olen tehnyt väärin?
Se sattuu niin paljon kun tunnen että kukaan ei välitä.
Om man bara sku ens få en chans.

That's it!
Måste sluta ha förväntningar.
Gud, hur blev det så här?
HUR BLEV DET SÅ HÄR?

I'm just about done with this.
I've been standing here all day trying on clothes.
Hoppats, fantiserat, drömt, sett fram emot, hmm..
Sitten kaikki meni POOF åt helvete. Som att sticka hål i en ballong.
He menivät ilman mua.
Olen niin väsynyt tästä.
Ihan rehellisesti. Haluan tulla kotiin.
Ja mä tiedän että tämä kuulostaa tosi omoget.
Men detta är nytt för mig. Har aldrig känt mig ensam, utelämnad förut.
Jag har haft tur.
Mutta se on tosi tungt kuin yritän ja yritän mutta ei kukaan anser mig som en vän.
Kukaan ei soittaa ja kysy jos mä haluan tehä jotain. Leffa tai dinner tai jotain.
Och jag har ingen att ringa åt.
Kaikki har sina egna bara och vill inte ha nya.
Var är mina egna?
Jo, finns en i Long Island och en i CA och en i DC.
Hmm.

Nää nu blir e ti städa undan kläderna som var menat för kvällen.
Sova och glömma. Nya tag i morgon.

Ni behöver int kommentera på det här nå. Vila bara få ut det.
Finskan är säkert helt fel också.
Men det bjuder jag på.

Kommentarer
Postat av: Pirkko

Kommentoin kuitenkin. Muista ihana Emilia, että "tärkeää elämässä on nöyryys ja intohimo. Minkä teetkin, tee takapuoli savuten, syöksy siihen suorin vartaloin kahdella kierteellä, koska vain siten lunastat itsekunnioituksesi. JA JOS KAADUT, NOUSE YLÖS, PANE HEFTAA POLVEEN JA ETEN TAAS. Jos kaadut aina vain, ajattele, että kukaan ei kaadu niin komeasti kuin minä, NIIN SUORAAN MAHALLEEN JA NÄKÖALAPAIKALLA. Sillä autuaita ovat ne, jotka osaavat nauraa itselleen, koska heiltä ei tule hupia puuttumaan". Sitäpaitsi sun suomi on hyvää. Voimahalauksin.

2009-09-19 @ 08:53:06
Postat av: Mia



oh Emilia, det gör mig ont i hjärtat att någon kan göra så mot dig! Men kom ihåg att man ser saker i deras värsta ljus precis när man är som mest besviken och speciellt om det är lördagskväll. Kanske det imorgon finns en normal förklaring? What doesn´t kill you makes you stronger :) Massormassormassormassor av kramar vännen!

2009-09-19 @ 11:34:45
URL: http://mii-is.papper.fi
Postat av: Thessi

Oj vännen va jag saknar dej! I can tell you: I know the feeling. Men de e bara att strunta i de som skett. Ta reda på om de är ett misstag eller vad som skett. "Nobody puts baby in the corner". Och du vet att du har alla dina käraste här hemma som längtar tills du kommer hem. De kommer alltid att finnas människor som inte har samma värderingar som en själv, och det finns alltid de som inte kan se saker ur någons annan perspektiv.

Allt blir nog säkert bra igen. Jag vet att du är en fighter! Låt inte andra dra dig ner.

Ta hand om dej! Vi saknar dej och skickar massor av kraft och kärlek till dej!

2009-09-19 @ 13:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0