ÅLDERN

Helgen på LI var perfekt! Det blev en helt del prat om ålderskris. Och igår när jag börja tänk efter tror jag verkligen att jag har en. Många tydliga tecken:

1. När jag kollar in killar tänker jag inte på vad jag vill ha, utan vad som är bäst för mina framtida barn. Som t.ex. kollar alltid in håret först (vill int att mina barn skall få mitt tunna gräsliga hår), därför bör killen ha tjockt, helst brunt/svart hår, lite lockigt. Och så är ju min största dröm att mixa in lite färg, kultur och nya gener i mina barn (lite latin rythms skulle inte vara helt fel plus att jag tror det skulle få mina hemska laktosgener att försvinna också). Vad killen gör är också en stor grej (skulle nog dö inombords om mitt barn skulle komma ut tondöv) alltså musiker välkomna!

2. När jag lyssnar på musik och t.ex. BFMV eller Saliva kommer på, byter jag snabbt för "he tar ju så sjukt i örona". Michael Bublé låter bäst just nu (skrämmande). Dock så passar mina 80's rockare bra ännu, tack och lov!

3. Har tagit det stora steget från stuprörs och köpt "flare"jeans. För att dom är bekvämare och jag kan ha lenkkare med dom!!! LENKKARE!? WFT did that come from??

4. Ser celluliter och åderbråck ÖVERALLT. Dock inga rynkor eller gråhår.

5. Krogen är inte skoj längre, bara en massa töntiga killar med lame raggningsrepliker. En Irish pub? Ja tack. Fast dricker, nej det gör jag inte heller längre.

Jag är på riktigt rädd.
Räddräddrädd

I den här farten kommer jag att end up som en 35 årig, fet, trist, Bublé älskande kvinna vars höjdpunkt av veckan är att på fredag mata sin katt och kolla The Notebook eller Dirty Dancing 2 och önska att mitt liv hade haft nån sån romantik och spänning.

Nej vill komma hem nu och börja studera vid Arcada. Få lite spänning på gång. För på riktigt, om jag lämnar hit kommer mitt liv se ut som ovanstående. Jag är hundra på det. Därför tror jag att jag har lite ångest.
Och det mest underbara med denna situation är att jag är ju inte ens 20 år ännu.
HAHAHAHAHA

bear with me guys, just bear with me

Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag håller med om att krogen inte är ett dugg roligt!

Först ska man betala för att komma in, sen ska man betala för de svindyra drinkarna. Och så är det så högt ljud så man knappt kan prata med varann plus att man bara träffar en massa folk man inte vill träffa.

Med andra ord är det helt meningslöst enligt mig. ;)

2010-02-17 @ 08:12:27
URL: http://sabinamorgenstern.blogspot.com
Postat av: Anonym

Haha, ja krogen blev trist snabbt. Håller med om att pud är mycket trevligare, där hör man ju som sagt varandra. Gärna en kväll in i veckan eller dagtid då det inte är överfullt. Och när där int finns en massa äckliga fulla gubbar!

2010-02-17 @ 20:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0