SJUK BÄBIS=TRÖTT AU PAIR

Så arg, stressad och trött i går att jag t.o.m slog mig själv på käften för att inte riskera en rispa i "miljonshus väggen". Plus att dessa hus, hur dyra dom nu än är, dom är int värt någå. Sku kunna slå hål i väggen. Hmm undrar hur jag skall göra under OS för att int orsaka skada på mig själv eller väggar? Tror den där teorin om att Finland sku kunna vinna skiten sku vara en rätt så bra lösning.

Orsaken till dagens ilska är att hotell i detta land är helt värdelösa. I Europa, eller ska vi säga på turistorterna (Cypern, Canarieöarna, Spanien, Kreta m.m..) Så om ett hotell är 2 stjärnigt t.ex. så vet vi att det är ett helt ok rum men åtm vattenkokare m.m. Här i detta land så har int ens 3 stjärniga hotell det. Så man betalar så mycket mer för ett rum med en säng här än vad man gör hemma. I det rummet vi tänkt spendera Miami resan i, har inget förutom en säng, tv och badrum.. det betalar vi mer för än det rummet vi bodde i när vi var till Portugal (och i det rummet var det TVÅ rum plus ett fullutrustat kök, tvättmaskin, diskmaskin, ja you name it. balkong..) Så ni kan förstå att det är rätt irriterande att betala så mycket mer och int ens ha en vattenkokare!! Äh jag blir så less på det där landet. Vill hem till Europa. Och det var då dagens I-lands problem.

Som ni också förstår på rubriken är lillen min sjuk. Helt upp och ner. Vi får se hur denna dag går. Tror vi ska sikta på att sova mest i dag. Läsa lite Dr. Seuss. Sjunga lite.

Träningen går annars bra, har äntligen börjat se mina "Pink-muskler". Dom ska jobbas fram ordentligt. Tycker det är snyggt. Har jämfört bilden som jag tog för ca två veckor sen och det har ändrat en hel del, åtm ryggen är det stor skillnad på. Så tummen upp för ABS diet! Bara att fight to the finish nu så mina VS bikinisar passar.

Over and out

Kommentarer
Postat av: pessi

jag måste bara skriva att jag blev så glatt överraskad när jag hörde om din blogg och att du är i USA! det skulle jag aldrig trott i högstadiet, när vi träffades, att om ett par år är du i New York! you go girl, jag ser verkligen upp till ditt "mod" o jag tycker e er jättehäfftit att du vågat ta chansen och åka iväg på nått sådant! nej men usch så avundsjuk jag är...! ;)

2010-02-10 @ 07:47:58
URL: http://pezsi.blogg.se/
Postat av: Ägarinnan

hej du! det var minsann inte igår. oj tack så mycket! jo det krävs nog en hel del av en för att klara miljöväxlingen Forsby-New york haha. underbar stad är det dock, jag bor ca 40 min med tåg från centrum av Manhattan.. trivs bra, men ser nog väldigt fram emot att komma hem till sommaren :) saknar vänner och familj super mycket. hur har du det? och vad gör du nuförtiden?

2010-02-10 @ 15:07:09
Postat av: pessicat

men voi neä va härligt e låter!! e måst ju vara som en drömm! jaa förstår att du ser fram emot att komma hem också till alla igen! men usch va e låter bra!! du ha lyckats få en bra familj att bo med därbort? :)

jag studerar sista året nu i handels o jobbar myki kvälls arbeten så jag också nån gång skulle ha råd att sticka iväg o se världen.. ;)

2010-02-12 @ 13:13:39
URL: http://pezsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0