SOMMARNATT

när jag lyssnar på Peter Lemarc - Tess eller Tomas Ledin - "Pripps blå låten".. får jag en sån underbar känsla av sommar och barndom.. blir alltid tårögd, vilket underbart liv jag har fått ha. det doftar gräs och damm från vägarna som man cyklade på. det doftar "greve" och Annikas. jag ser Shobb och Chobb. minns alla äventyr. minns alla killar vi umgicks med (man var alltid stolt över att vara Forsbybo för vi hadd bästa pojka!). minns scout och alla fantastiska hajker vi har varit på. saknar skogen. minns Faffa, hur han alltid grejja på med något på gården när man cykla förbi, usch vad jag saknar honom. saknar hur lavabiln lukta. saknar hur Faffa dofta, oftast nå slags olja eller bensin och riktig karasveitt. saknar att söka efter Fammo och alltid hitta henne i grönsakslandet. Emma och Ella... minns villan och Torrholmen, alla villaavslutningar med kusinerna. (bärplockas med Löfholmas) ett starkt doftminne är också hur röd volvo doftar när det är super varmt i den. minns alla kalas. alla sönderskrapade knän. minns allt gälit vid grannens, lego och hot wheels. minns allt dumt vi jo vid "hämähäkkis" och vid skolan. minns mamma och hur gott hon dofta, hennes fina bruna hy. minns pappa komma hemcyklande på vägen och det där sättet han alltid sa hej på. Martin, Nina och Julia.. Reeta, Findus.. jaa, underbart. sku kunna fortsätta. men det blir ju bara till ett pylkalas för mig själv här då så nu slutar jag. all in all, en underbar barndom har jag haft. tack mamma och pappa för allt! ni är helt fantastiska. ord kan inte förklara.

och som Carola en gång sa:
"jag har det bästa framför mig"



Kommentarer
Postat av: Annika

Ja tänk vilka fina minnen man har. Lyckligt lottad e man. O ja glömmer aldrig hur gott det var med kvällste och smörgåsar hos er, det var nåt speciellt med det! Och jag minns när vi sku fara till ditt en kall vinterdag efter skolan (lågstadiet) och vi sku ta den kortare vägen över åkrarna och dendär lilla bron över en bäck eller va de va. Vi plumsa i snön och tänkt aldrig komma fram, de tog säkert en timme längre. O jag med mina kalla händer höll på att förfrysa dem men så låna du ut dina som var så varma så :)

2010-02-20 @ 10:20:55
URL: http://annikahelene.blogspot.com
Postat av: Ägarinnan

Haha hade nästan glömt bort den historien. Hade int vi cyklarna med!? :O Hmm helt fantastiskt med en sån härlig barndom vi haft. Vill att mina barn ska ha möjlighet till en likadan :)

2010-02-20 @ 16:01:17
Postat av: Annika

Jo, de va ju sant! De hade vi med. Hur i all världen tänkte vi då ? :)

2010-02-20 @ 17:00:29
URL: http://annikahelene.blogspot.com
Postat av: Cindy

nämeeen, nu får ju jag å heilt dryft.. å eismend e ja å . :( buhuu

2010-02-20 @ 23:42:10
URL: http://hondee.blogg.se/
Postat av: Johanna Järn

Din mammas underbara doft och brunbrända hy minns även jag :)

2010-03-01 @ 20:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0