HEMMA!

Kom hem natten till onsdagen. Det var en LÅNG resa hem. Från JFK till Heathrow (7 timmar), väntetid i H (4 timmar), Heathrow - Hesa (3 timmar), väntetid i Hesa (ca 7 timmar), sen HEL-VAA (1 timme). Det tog LÄNGE. As you all can imagine.

Nina och Cindy (som var en surprise) kom och hämtade mig (kl 01.00 ish), vi åkte till ABC på en finsk juustohampurilainen (mums). Sen när jag kom hemhem så stog pappa, mamma och J i dörren och hade USA-flaggan upphängs och ballonger med "Emilia" på :) So cute! Det blev en massa kramas förstås och jag var helt upp i varv. Haha så excited att vara hemma i mitt hus. Dock blev jag helt paff, jag känder mig som en JÄTTE :O Allt var så litet (eller NORMAL stolek skall vi väl säga) haha. Det känns fortfarande konstigt, även besticken är små.

Efter en helt del knas (och en blå tablett av mamma) så somnade jag. Sov några timmar och steg upp, för kl 11 skulle jag ÄNTLIGEN få träffa mina tjejer. Jag ställde mig och körde iväg i SEFFEN till Fäboda och där var dom. Oj gud vad underbart det var att se deras ansikten. I can't even describe. Det var helt underbart. Jag fick tårta, skumpa och ballonger! Tack tjejer, ni är fantastiska!! Jag älskar er.

Jag fick också se underbara Adrian efter detta, it was so amazing. Jag har längtat efter den killen så mycket fast vi aldrig hade träffats. Och det blev en hit! Love at first sight skulle jag nog säga ;) Gullegubben. Han log och skrattade med/åt mig. Underbara skapelse.

Efter jag var klar med Adrian-gullandet åkte jag iväg till Farmor och Ecka. Lika underbart att se dem, Fammo bara grät. Vi drack kaffe och prata stunt som vanligt, haha. Det är så roligt.

När klockan slog 18.00 for jag och mina systrar till villan där vi umgicks och badade bastu på kvällen. Och låt mig bara poängtera nur HÄRLIGT det var att bada bastu. OMG, så skönt. Skrubba bort all USA-skit från huden, haha. Kände mig äntligen helt ren. Man kan inte få den renkänslan av nåt annat än ett ordentligt bastubad. Äkta finsk bastu - Hell yeah!

I dag (eller igår om man skall vara picky) var Jonno och hälsade på mig till villan, super trevligt :) Sen hade vi.. eller mamma, kusinträff. Alla mammas syskon och deras kusiner plus mostror och morbröder m.m. samlas varje sommar. Det var mysigt. Jag fick ju också träffa mina underbara kusiner (eller en del av dem) IDA!! <3 Har saknat henne så mkt. Mina mostrar och MOMMO.

Jag är helt dödsslut nu (efter ett långt försök att packa upp) not really happening right now. Skall fara och sova och sen ta en springrunda tomorrow morning.

I helgen vill jag träffa ALLA er andra jag inte träffat, so let me know när ni skall vara ut och så så jag kan söka reda på er i Jeppis-vimlet.

Haha, I'm home!

Kommentarer
Postat av: Sara

Måst kännas underbart att va hem igen! :)

2010-07-24 @ 17:21:32
URL: http://saragunmarie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0