IMPOSSIBLE

Jag säger nog det, somebody likes me. Hade planer på att fara till en bar med nå kompisar igår, dom har live band där och en bra kompis sku DJ-a. Men det kändes liksom inte som "min" kväll plus att jag inte fick skjuts så jag for int nå. Haha, så ringer K runt en 11 och säger "gumman, var glad att du INT kom hit ikväll, polisen är här och har razzia". I'm a very lucky girl!

Igår hade jag också en jätte bra springrunda, den bästa i mitt liv tror jag. Det kändes helt underbart. Så låg jag i ett hett bad kanske en timme efteråt. Gosh I felt like a goddess afterwards! Så vaknade jag till väldigt välmående kropp. Varför släpper man sig någonsin "ur form"? När det är så här underbart att vara i form? Stupid thing called lazyness.

Haha, en sak som jag tycker är helt sjukt roligt (men också jobbigt om man inte pratar engelska bra) är hur mycket man kan manipulera det engelska språket.. Liksom du kan säga en sak som betyder tusen olika saker, haha. En del "fel" saker jag har sagt (som inte är så farligt pinsamma) är t.ex;

Jag var utomhus en väldigt varm och fin dag med min hostfar och hans nephew. Nephewn frågar mig om vi kan fara "and run though the sprinklers". Så säger jag "noo, I don't wanna wet myself".  Och ni som pratar bra engelska ser redan felet här. Jag sa att jag inte vill kissa på mig, haha, då jag ist skulle ha sagt "noo, I don't wanna get myself wet" Vilket då betyder att jag inte vill bli blöt.

En annan sak, jag pratar med en killkompis på nätet och han frågar en lite mer personlig fråga.. Så säger han "but seriously tell me if you don't wanna answer, I don't wanna get into your business or anything" vilket är helt rätt. Men då svarar jag "nono, that's alright, I don't mind you getting into my business. I'll tell you when to stop" HAHA, jag menade detta på ett helt oskyldigt sätt men en Amerikan kan tolka detta väldigt fel, speciellt om en tjej säger det åt en kille. HAHA. ni som inte förstår vad det kan tolkas som så kan jag väl säga.. K18. HAHA

Finns många andra scenarion men dom där var som bästa :D

Lyckligtvis så pratar jag engelska så bra att jag alltid kommit på mig själv när jag gjort dessa fel och skrattat högt och ursäktat mig.. För en som inte pratar engelska bra är detta ett rent jäkelskap. Haha, tur har nu jag att jag bara gjort bort min inför folk som jag känner. Jaa, jag älskar nog det engelska språket.

I dag kommer jag städa och jobba. Sen ikväll blir det K för hela slanten.
I morgon lovar dom superfint ute så då skall jag försök få lite färg.

Det är ju fredag så lite ögongodis skall jag väl kunna bjuda på:


Nån annan som ser likheten här?
B Cooper och A Skarsgård
YUMMY!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Cooper e mumsig, medans skarsgård skrämmer skiter ur mig :O

2010-06-19 @ 08:33:33
URL: http://annikahelene.blogapot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0