TANKAR INFÖR..

Lite tankar inför 20 årsdagen..

Detta år har nog varit det mest "omväldigande" året hittills i livet måste jag säga. Vilket är helt obvious. Studenten och sen ett år i USA. Jag ångrar ingenting. Det som hänt under mitt år här har hänt. Jag är jäkla stolt över mig själv som har gjort detta mer eller mindre utan ärr. Inte många som skulle klara av detta (TACK också till NY som har klappa ur det mesta av "JANTELAGEN" ur mig och satt in lite NY fasoner). Detta är svårt att förklara. Ni lär märka det när jag kommer hem sen. I love it! "They can take me out of New York, but they can never take New York out of me" .. Varje skratt och varenda tår har varit värt det. Jag kommer hem med en sån annan syn på saker och ting.. Klokare och mognare.

Att bli misstagen for att vara Amerikan är helt fantastiskt! Att kunna connect med folk här på en sån nivå att dom tror man är en av dem. Jag känner mig alltid som "I did it!!" när det händer :) Vilken känsla alltså. Dock så brukar mitt utseende 70% av gångerna give it away. Får laga mej brunett (NOT).

Prata med min kompis här i dag om hur man gör när man är hemma och vill prata engelska? Jag kommer ha abstinens redan efter nån vecka. Det passa liksom så bra. Vi är ett. Vill aldrig förlora känslan av hur naturligt det flyter på.. Blir nog att söka jobb på MI som "English conversation" lärare. Haha.

Nåja planer påbörjade för sommaren 2011. Ett år skall jag väl klara mig?

Så nu säger jag godnatt som 19 åring.
Sen blir det "God morgon 20!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0