THE NOTEBOOK

Som från himlen, The Notebook. När jag behövde en feel good movie som mest. En helt underbar, fantastisk kärlekshistoria. Om DU inte har sett denna film. Gör det OMEDELBART! You will thank me.

Tänk att få ha levt runt 50 talet. När allt var så oskyldigt och killar faktiskt var romantiska. Cyklade tiotals km för att träffas. Romantik är något helt annat nu. Kärlek var något helt annat då. Få fara på danser, verkligen dansa. Drive-in bio. Hög i midjan-byxor. När det skulle frågas lov av flickans far. Ni vet vad jag menar. Så mysigt det måste ha varit.

Och ja,ja flera av er kommer att säga "nämen nog är killar romantiska nu också, nog är kärlek likadan nu som då" Säkert, men inte enligt min åsikt :)

Det var bättre förr.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Anna och Linda tappa hakan då jag sa att jag aldrig sett filmen. Jag skäms lite, men jag tror faktiskt inte jag sett den. Eller började se den men inte hela. Jag SKA!

2010-05-08 @ 08:16:35
URL: http://annikahelene.blogspot.com
Postat av: Sofia

"nämen nog är killar romantiska nu också, nog är kärlek likadan nu som då"



Hehe, det var inte alls det jag tänkte säga. ;) Men jag brukar också tänka på 50-talet. Mest för att jag gillar klädstilen från den tiden. Liksom "åh, tänk om en skulle ha levt då! Ens garderob skulle ha varit fylld med vackra kläder!" Men sen brukar jag tänka på hur dåliga förhållanden kvinnorna hade då. (kvinnorna behövdes ju inte lika mycket ute i arbetslivet efter kriget eftersom alla karlar kom tillbaka. So back to hemmafrulivet!) Så därför är jag rätt glad att leva nu. Även om mycket fortfarande är skit. Och det är ju fullt möjligt att fylla ens garerob med snygga kläder från den tidsepoken, fast vi lever på 10-talet. ;)

2010-05-10 @ 19:00:39
URL: http://www.sofiamaa.blogspot.com
Postat av: Ägarinnan

Det har du helt rätt i Sofia :) Sku vila hitt klänningar som dom hade då. Med stora midjebälten och fina färger. Och jag sku vila ha såndär hattar som dom hade :P dom va fina.

2010-05-11 @ 14:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0