USASSA PUHUTAAN SUOMEA

alltså ni sku ha hört mig igår. peppla som en marthatant på finska. det som bara flög ur mig. stod och diskutera med mina två finska vänner.. kändes så bra. varför kan det int vara så varje dag? grejjen är väl att så fort man är bekväm med folket och inte nervös så funkar det hur bra som helst. alltså jag är fortfarande helt förvånad vilka meningar som kom ur min mun, ord jag int ens kan. sko måst band in och vis åt kangas. haha. kangas, had ju nästan glömt bort honom. märklig människa det. egentligen påmimnner han lite om simon cowell i amerikan idol.

nu är mina naglar helt hemska igen. jag äter kalk och allt det där, men fast det så skivar dom sig och ser ut som nåt helt hemskt. biter inte ens längre. hittade annars min dröm "will you marry me" ring igår. den har t.o.m. mitt namn "emilia princess" yes please!


Kommentarer
Postat av: Sabina M

Nu kommer jag o förstör allt. suck.

Vill bara att du ska tänka på att ringar med en stor sten eller liknande är väldigt opraktiska.

Ringar ska ju inte vara åtsittande och det gör att de snurrar runt lite hela tiden, så då är det inte så roligt med en stor sten. Då blir man tvungen att rätta til den hela tiden. Och en annan nackdel är att de fastnar i vantarna och är i vägen, och en tredje är att det är väldigt svårt att hitta en fin vigselring som passar till en sån förlovningsring utan att det börjar se konstigt ut. ;) Jag tycker att vigselringen skall vara finare än förlovningsringen.

Dessutom är risken också mycket större att man tröttnar med åren på en sån ring.



Allt detta tänkte jag på när vi valde förlovnings ring och när vi valde vigselring till mig. Jag har också alltid drömt om att ha en ring med en stor sten, men när det blev aktuellt att kolla på en så började jag väga för och nackdelar och kom fram till nackdelarna var fler.

Jag är nog en sån som skulle tröttna efter ett tag på en stor sten. Och de ringar jag har nu är jag super nöjd med. De är super fina men ändå enkla. :)



bla bla bla.. Nu ska jag sluta vara en "tänk på det o det" tant. :P



Vad avundsjuk jag är på dig som kan prata finska. Var har du lärt dig det? Jag känner inte många från jeppis trakten som kan finska, som har svenskspråkiga föräldrar.

Du är duktig du!

2010-05-06 @ 12:32:09
URL: http://sabinamorgenstern.blogspot.com
Postat av: Ägarinnan

Jag vet att dom är opraktiska men jag skulle använda den "släta" i jobbet och på vardagar och den stora skulle användas när man far ut eller har besök eller dylikt. För en sån ring vill jag ha :) Alltid velat ha.



Oj, tack! Int ede nu alls nån bra finska men who cares? ;) Men du pratar väl finska? det har jag iaf trott.

2010-05-06 @ 16:24:42
Postat av: Sabina M

JAG prata finska??? nej du. :P Jag förstår så gott som allt. Men jag kan verkligen inte prata finska. :P

2010-05-07 @ 09:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0