AWARD

Fick en Beautiful Blogger Award av Cindy :) Tack!
Nu skall jag då avslöja 7 "hemlisar" om mig själv och sen nominera 7 andra. Here it is:

1. En dröm som jag alltid haft är att bli operasångerska.

2. Jag har knappt nån självdiciplin alls. Lite, men inte mycket.

3. Gillar fantasy väldigt mycket egentligen..

4. I högstadiet trodde jag att jag var lesbisk, eftersom jag inte fick något förhållande att hålla mer än max en månad, haha. I had commitment issues.

5. Skulle vilja prata engelska med mina barn och så skulle jag vilja leva i den kulturen där killen frågar pappan om lov före han bjuder dottern på dejt m.m. Alltså jag skulle vilja ha USAs kultur men leva här i trygga Finland. Men det lär inte hända. Tyvärr.

6. Självförtroende är något jag alltid haft bra av.. men en grej jag alltid velat göra är att stå i ett glasskåp i nån random stad och ha okänt folk att kommentera på mitt utseende. För jag har liksom ingen uppfattning om jag är en hottie eller en nottie.

7. När jag blir färdig akutvårdare skulle jag vilja åka med "Doctors Without Borders" och make a difference för nån någonstans. Helst också ha min andra hälft som följer med, med vi får se hur det blir.

Och jag nominerar:
Elin
Hanna
Thessi
Annika
Sabina
Beth

Kommentarer
Postat av: Sofia

"så skulle jag vilja leva i den kulturen där killen frågar pappan om lov före han bjuder dottern på dejt m.m."



Får man fråga varför? Mest på grund av nyfikenhet, har själv aldrig fattat grejen varför person A ska fråga person B om person C får komma ut. :)

2010-11-17 @ 17:13:43
URL: http://www.sofiamaa.blogspot.com
Postat av: Ägarinnan

Det ligger väl i att jag alltid gillat den Amerikanska kulturen.. Gillar just den där traditionen för att det skulle iaf få mig att känna mig mer viktig you know.. Alltså ingen Hitler style "du får inte gå ut med en sån eller en sån eller.." Men bara att föräldrarna lag lite mera tid på vem man dejtar än vad dom gör i vår kultur. Men det är också mycket som jag inte gillar med den Amerikanernas sätt att se på deras barns förhållanden. En kompis jag hade i USA så hade han dejtat sin flickvän i 4 år och när hon kom på besök fick hon sova ensam i gästrummet, och dom var också 18 år! det är ju att ta i..

2010-11-19 @ 07:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0