DRÖMMAR

Mr. M och jag var ute på en promenad igår runt i P.saari. Kollade in skolområdet lite närmre m.m. Alltså jag fick sån längtan till Hesa och Arcada och allt som har med egen lägenhet i ett mysigt område att göra. Här i P.saari är det också så jäkla mysigt, här kunde jag nog bo anyday. Men tyvärr så funkar inte det p.g.a mina studieval. Det blir nog Hesa för hela slanten. Jag längtar så!

Ser redan min lägenhet framför mig :) Speciellt köket, resten struntar jag faktiskt i. Bara köket är fint (vilket det sällan är i affordable studielägenheter) men man får ju alltid drömma! Jag ser mig själv stå och baka en mysig, kall, snöig, decemberkväll.. Hoppeligen har jag någon att baka åt då också men det får framtiden visa :) Annars postar jag bakverken! Allt är möjligt.

P.g.a att jag nyss sett mitt första Glee avsnitt (som jag btw svor att aldrig börja titta på) så fick jag tillbaka minnen från 9:an och "Grease". När jag flyttar till Hesa blir det nog att hitta en kör eller nåt jäkligt fort.. Jag mår nog som bäst att sjunga. Fast bara i en backup kör eller nåt. Bara får vara med om nåt i stil med "Oskar" eller "Grease" igen så är jag nöjd :) Vem vet, kanske Arcada har sin egna lilla "Glee club"? Haha, det hoppas jag på.

En annan dröm är att i sommar få uppleva "Rock of Ages" igen! Och att få gå längs NYC's gator..


Kommentarer
Postat av: Cindy

Hej du fina, du e nominerad i min blogg!

2010-11-11 @ 22:39:55
URL: http://hondee.blogg.se/
Postat av: Malin & Anton

Vill du ha bloggsvar? Delta då i vår tävling så har du chansen att vinna en inbjudan!

2010-11-11 @ 23:06:32
URL: http://sparamera.blogg.se/
Postat av: Annica

hoppas din dröm går i uppfyllelse. ;)

2010-11-11 @ 23:29:13
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: Sabina M

Spännande att du ska börja på Arcada. :) Kul! Vad ska du studera?

Det är verkligen en fin skola. Hade några lektioner där när jag gick närvårdarlinjen i huset bredvid (Prakticum). ;) hihi.

Så när du börjar där får du också de var in gamla skola är. :)



Hoppas du hittar nån kör. :)

2010-11-12 @ 12:26:55
Postat av: Ägarinnan

Tack Annica! :)



Sabina: Akutvård har jag tänkt mig. Bara jag slipper in så! Vill det så gärna. Jo jag gilla skolan jätte mycket när vi var dit från Gymnasiet och kolla. Ny och fin :) Ser fram emot Hesa jätte mycket!

2010-11-14 @ 15:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0