TONED

Först vill jag bara säga att detta är MIN EGNA PERSONLIGA ÅSIKT om mig själv och detta är hur JAG ser min kropp. Det kvittar då hur någon annan ser mig eller hur någon annan ser sig själv. Detta är som sagt min åsikt om min egna kropp! I just wanted to make that clear.

Jag har nog alltid varit i helt ok form så där konditionsmässigt. Men om man ser på mig/min kropp har jag nu aldrig sett tränad ut. Jag har aldrig haft problem med hur jag sett ut alls egentligen före USA, men nu efter har jag, haha. (om det då beror på idealen där eller för att jag helt enkelt lag på mig en del) Min america-ass gillar jag och den skulle gärna få vara större men det är mina america belly som jag är på oense med. Plus att när jag kom hem frossade jag ju förstås i allt som jag inte hade i USA, fazers choklad är ju den största boven.

Anyhow, inför Thailand skulle jag mer än gärna få fram en enligt min åsikt snygg och tonad mage, rygg och armar. Benen är jag helt nöjd med redan så dom får förtsätta som dom gör :) Googlade "toned" och denna bild var bland dom första:



Okej så glöm boobsen, haha. Skulle aldrig byta ut mina egna bröst, I love em. Men magen, den är verkligen något jag kunde tänka mig, kanske liiite mer kärlek på den men annars tycker jag den vore perfekt. Och nyckeln till en sån mage är att träna som jag gör nu, MEN, att äta en näst intill fettfri kost. Jag ser nog redan att jag håller på att få fram riktigt fina rutor men lite för mycket choko och chips är i vägen. Så jag har nu tänkt att när jag känner mig redo, vilket nog är riktigt snart för jag känner mig smått äcklad just nu, blir det att starta en NÄSTAN fettfri/sockerfri diet. Skall nog få i mig det fett jag behöver för att fortfarande leva hälsoenligt. Men ta det ur nötter and stuff, ist för smör och annat. Sockret ska bort helt.

Undrar bara hur jag skall hitta en bra motivation då? Eftersom jag vet att efter några veckor om jag får bort lite runt magen kommer jag bli nöjd igen och sluta före jag nått till den dära magen. Så är det alltid med mig. Så jag vet inte. Några tips på hur man håller sig peppad för ett sånt här mål??

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu e du ju så oerhört fin så de e ju int sant, men eftersom du prata om att håll upp med kalorier och fett och sånt. Har du hört om dendär dieten (vet int va den heter) där man äter en massa fett men inga kolhydrater alls. De låter ju tokigt, men många i mitt släkte gör det och de rasar verkligen i vikt och många läkare till och med rekommenderar det. Men som sagt, du har ju inget överlopps och jag vill ju int att du ska bli en sticka. Men var och en gör ju sitt val, och tänkt bara säg om dendär dieten. Har ju int själv prövat men.

2010-11-02 @ 21:23:53
URL: http://annikahelene.blogapot.com
Postat av: Ägarinnan

Jo, har nog hört om den i nåt skede. Borde kolla in och läsa om den lite. Haha, nej gumman, nån sticka vill jag inte bli. Bara tonad ^^ Tack för tipset!

2010-11-03 @ 13:41:32
Postat av: Danda

Direkt tagen ur träningsforumet Kolozzeum:



"...Fettintaget är inte heller att underskatta. Drar du ner på fettintaget sjunker din fettförbränning och dina hormonnivåer, och du riskerar att minska upptaget av de fettlösliga vitaminerna. Dessutom har fettet fördelen att det ger ett långsammare upptag av maten du ätit och förlänger proteinets aminosyreutsöndring, vilket är en fördel inte minst inför nattens långa fasta. Det är dock en fördel om större delen av ditt fettintag består av omättade fetter istället för mättade, vilka lättare lagras som kroppsfett och sänker insulinkänsligheten, medan de omättade förbättrar den."



Dvs. en helt fettfri kost är inte helt att föredra :)

2010-11-03 @ 22:45:39
Postat av: Ägarinnan

Tack Danda! Näe, kör väl på inga carbs då ist.

2010-11-04 @ 08:45:36
Postat av: Anonym

Tå ork it du träna :D

2010-11-04 @ 16:10:35
Postat av: Sabina M

LCHF kanske är den dieten Annika menar? :)

Jag vet MÅNGA som använder sig av den dieten. Tror det är en av de vanligaste dieterna här i Sverige just nu. ;)

2010-11-04 @ 16:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0