REPLAY

God morgon! Vaknade med ett strålande humör idag! Kan bero på att alla mina fina hälsopiller kickat in? Naah, skulle inte tro det. Mera nog att jag sov som en prinsessa med TVÅ täcken och vaknade upp till ett sött medd. OCH så har jag börjat dricka ett grönte som heter "happy moods" haha. Idag verkar det funka.

Ett minus med denna dag redan är att min lilsis har nåt magafar på gång :/ Hon fick komma hem från skolan.. Okej, så jag älskar henne över allt på denna jord men det är nog bara så att hon får hållas på 3 meters avstånd idag..

Läste "Readers Digest" igår före jag somnade igår och kom över en artikel som var rätt intressant. Den hetter "10 laster man gott kan unna sig". Och här är dom:

1. Spela dataspel
2. Sms'a
3. Några extrakilon
4. Feta mjölkprodukter
5. Jogga på asfalt
6. Dricka söta drycker
7. Hög musik
8. Koffein
9. Vardagsstress
10. Alkohol

Men märkväl, även om dessa enligt RD är helt okej att unna sig av så är det ju allt med måtta!

Alla dom där sakerna "unnar" jag nog mig själv. Förutom 6:an, jag gillar int alls limsa och tänker sällan ge det till mina barn (endast på kalas och sånt). Hade gräl med min hostfar i USA om läsk hela tiden, han sa alltid "you can drink DIET sodas without having to worry about the sugar, it's not bad for you at all". "total BS sa jag". Dietlimsa är ännu värre än vanlig har massor med forskare fått fram. Ett exempel som stod i RD, vid Texas university hade dom testat över 600 personer under en period av åtta år och det kom fram att dom som drack dietläsk löpte större risk att bli överviktiga och få diabetes. Pretty scary huh..

Nåja nu för att unna min nr 1 skall jag spela lite The Sims :) Haha
Have a great day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0