TRYGGHET

Jag satt och fundera igår.. Läste nämnligen om den där "Healern" som sexuellt utnyttjat x-antal kvinnor. Jag reagerade som jag normalt brukar göra och sa högt för mig själv, "men dom kvinnorna får väl fan skylla sig själv, vem är så jävla dum i huvet och går på nåt sånt?" Vilket jag till en stor del står för ännu, men sen börja jag tänk.. Hur mår en sån kvinna psykiskt som är så jäkla enkelt påverkad? Så börja jag ju funder att kanske nån av dem kommer från ett abusive hem, eller förhållande. Kanske nån hade sån jätte dålig självförtroende att om någon säger att dom vill ha sex med dom så skiter dom i vilket och bara särar på benen?

Eller så är det bara en sån enkel sak som trygghet, alla strävar vi ju efter att få vara trygga. En människa som inte är trygg är nog något av det mest sköra som finns. Jag tror verkligen att en person skulle göra nästan vad som helst för att få uppleva trygghet. Om det då är att ha sex med en man som påstår att han kan fixa allt som är sönder hos dig.. eller att leva i ett förhållande där man blir misshandlad. Jag menar, hellre har man ett hus och någon att sova med än att ta sig ur det och behöva stå på egna ben, ensam och otrygg.

Jag undrar också om kvinnor är mera "trygghetskrävande" än män? Det borde man forska i. Under mitt liv hittills så har jag nog mest sett kvinnor som gör vad som helst för att ens pojkvän skall stanna kvar hos en, så man får vara trygg i förhållandet. Jag har väl varit skyldig till det själv också nån gång..

Äh man borde testa vara i ett förhållande och bete sig som den stereotypiska finska mannen. Turn the table, ha männen att leva som känslofyllda kvinnor ett tag, så dom kunde se hur det känns. Kanske man skulle få höra "jag älskar dig" lite oftare då? När dom skulle veta hur det känns att "behöva" det. Nåja det finns inget att göra åt det. Man får antingen slå sig till ro med att så här är det, eller så hittar man en spanjor som är sprängfärdig med känslor och öser I<3U över en. It's up to you.

So there you go mr. the ball is in your court..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0