A THOUGHT ABOUT MEN

So I got to thinking about MEN.

How did this beautiful creature turn bad, like right in front of my eyes. Tho to cut me some slack, the last time I was single was like 10.000 BC (maturity wise). It was only like three years ago but hey, 17? They guys I thought were interesting then, were BOYS and they had mopeds. (this was also the time when 2 takts was considered a better cologne than dolce&gabbana) Now it's like I'm thrown into this jungle with complex creatures that play games, cheat, act like jerks, have crisis.. and they NEVER buy you a drink. What's going on?

Jag vet inte hur man beter sig mot denna nya generation av män. Blev van i USA med men in their 20's, men dom är ju som då en hel annan ras mot män in their 20's i Finland. Det är som att jag kände igen spelen när jag var ännu 17 och singel, and I played them good. Men nu, vart tog ärlighet och innocence vägen? Och i Finland (eller låt mig omformulera, i alla små skit ställen som Jeppis) kan man ju inte dejta! God no. För här (och speciellt i J:stads underbara helvete) så är ju middag = ring på fingret. Jag saknar, "hey you wanna grab a coffee with me? I'd just really like som company" mitt på stan bara. Och "so what is this gorgous lady drinking tonight? if I may buy you a drink" på krogen..

(btw, dom män jag har diskuterat denna "varför bjuder ni aldrig på drinkar!?" frågan med (alltså finska män) så säger att dom aldrig gör det för A: dom har inte råd och B: kvinnor här tar vara drinken och flyr sin kos. jag måste säga ärligt, en drink.. va ede 8 ege? men nåja, studerande män, I'll cut you some slack. men arbetande män, GET A GRIP. och att vi bara tar drinken och drar.. fy på er tjejer som gör så, det är verkligen bitch stämpel på er. I USA gjorde jag detta; kollade in killen om han ens var min typ, och om han INTE var det så sa jag "no thanks, gotta get back to my girls on the dancefloor" MEN om han då igen var min typ så sa jag "yes, please. I'd love a cosmo" för om man blir bjuden på en drink så måste man nog stick around for a while, åtm. tills drinken är drucken. och vem vet? på den tiden kan det ju komma fram att denna kille är totally fantastic och det var början på er kärlekshistoria, who knows?) förlåt, det blev en lång parentes. men you get my point.

Men sist och slutligen det är nog Jakobstads fel. Jakobstad dödar singlar! (det är därför man är så desperat att pair up i högstadiet/gymnasiet) för vi vet vad som väntar oss om vi fortfarande är singel och över 18 i Jakobstad.. Och ni vet alla vad jag snackar om!

Så nu skall jag bara sit back, och lära mig på nytt hur man skall ta dom rätta stegen och spela dom rätta korten med Finnish men in their 20's. (för i Jeppis finns en hel del brutala exampel att lära sig av) Och sen när jag drar i väg till Helsinki. ..

Let the games begin!



Kommentarer
Postat av: Sofia

Intressant... men grejen e väl inte Jeppis i sig själv? USA har väl helt enkelt en annan dejtingkultur än hela Finland (inte bara Jeppis då.) Kanske till och med hela Norden?

2010-09-02 @ 21:11:57
URL: http://www.sofiamaa.blogspot.com
Postat av: Ägarinnan

Jodå, tyvärr är det nog så. Men för att vara riktigt ärlig. Har väl inte riktigt dejtat i "vuxen" ålder så där på riktigt. Så kanske I'm no one to talk. Men man ser liksom SÅN kontrast på killar här och i USA. Och jag menar, dom ser ju i filmerna hela tiden hur man BORDE göra. haha. dom kunde ju se och lära :P

2010-09-03 @ 14:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0