DAG ETT - PRESENTERA MIG SJÄLV

Hej! Jag antar att ni som finns i min lilla, men uppskattade bloggläsargrupp känner mig ganska bra :) Men här kan nog dyka upp en hel del skoj som inte ens kanske mina närmsta vet om? Spännande ;)

Föddes den 24 maj 1990, som den tredje i syskonskaran. Efter vad min mor har berättat så gav jag henne inte den lättaste förlossningen, mest för att jag var rätt mycket större än dom två andra före mig (förlåt för det :)). Jag var 4,370 kg och 52 cm. Döptes till Emilia Alexandra Härmälä, ett namn jag alltid burit med stolthet. Eftersom en hel del släkt och histora finns i det namnet. Speciellt Härmälä, det är ett rätt unikt namn häromkring. Man skulle tro det, men Härmälä har inte en gnutta finskt i sin historia, det kommer från urskogarna i Purmo :P

Jag har Larsmo- Terjärv- Esse- och Purmoblod rinnandes genom mina ådror men jag är varken kniido, bra med fiskar och så säger jag inte "dzär" eller "dzort". Närmast jag har kommit mina Terjärvrötter är att jag har fria i Småbönders ein tuuro. Moffa var nog stolt över mig den gången, haha. Sist och slutligen är jag nog bara och endast en Forsbybo! En stolt en också, för vi hadd alltid dom snyggaste killarna och dom mest badass brudarna!

Växte upp i en trygg miljö med en älskande familj och jag tror att det är det som har gjort mig till den vettiga, trygga och stabila människa jag är idag. Det är sällan jag inte har litat på mig själv. Jag är också väldigt envis, vilket har hjälpt enormt genom de motgångar jag haft hittills. Min mamma sa en gång "du måst int stångas tills du blöder jämt". Men sån är jag.

Som person skulle väl dom flesta beskriva mig som social och glad helt enkelt :) Jag är väldigt enkel att umgås med, skulle jag säga. Har alltid haft ett bra självförtroende. Men ibland kanske jag fått den känslan att folk tycker jag tar för mycket rum. I detta land får man nog vara försiktig med hur bra man tycker om sig själv. Man borde få älska sig själv utan att bli kallad självgod och ego, tycker jag. Men tyvärr så sitter jantelagen i för bra ännu.
Mina kompisar tycker om mig som jag är och det måste ju finnas dom som inte gillar en. Och oroa er inte, under ytan finns nog en lite osäker tjej som dyker upp nu som då. I USA var det andra bullar, där håller man inte tillbaka med nåt inte, där ropar man fast i örat på den andra om hur bra man tycker att man är. Där fick jag höra att JAG VAR BLYG!! De ni.

I jobbrelaterade frågor har jag fått höra; ansvarstagande, effektiv och flexibel. Jag tar alltid mina jobb på största allvar, jag är inte den som kommer försent och inte fattar vad respekt mot dina kollegor betydet. Jag verkligen hatar folk som kommer sent och som stjäl tid av andra. Tyvärr ser man mer av dom än av den ansvarstagande sorten..

För tillfället så jobbar jag som kassatant, till sommaren byter jag till lite mera min grej och börjar jobba på åldringshem :) Sen så blir det förhoppningsvis Vårdstudier till hösten!


Vad mer ska jag säga?
Ni får ta och säga till om ni tycker jag lämnat bort nåt.
Här kommer lite bilder av minn under åren:


2004 - kolla in min framtida pojkvän i bilden! tänk att de sku ta honom 3 år
före han insåg hur oermotståndlig jag är ;)
























Jaa, detta var några gamla godingar, haha.
Hjälp hur man har sett ut genom åren!


Kommentarer
Postat av: Thessi

Sjunde bilden e ju helt amzing! Du e så söt och vacker! Nog för att du e de på alla andra bilderna också! :)

2011-03-17 @ 10:05:30
Postat av: Kusin E

Så härligt att få läsa och så härliga bilder.

Du har regerat över en speciell bit av mitt hjärta sedan dagen du föddes. Det vet du. "Kommer Muuuumintrollet? Hurraa!"

Du är så viktig för mig!

Kärlek!

2011-03-17 @ 18:19:43
Postat av: Kyra

I miss u so much <3

2011-03-17 @ 20:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0