DAG FYRA - VAD BJUDER JAG PÅ FÖR MAT?

Jag älskar mat och allt som har med att äta att göra, haha. På gott och ont. Jag trivs super bra i köket och tycker jätte mycket om att laga mat. Speciellt nu när våran läganhet har ett sprillans nytt kök med flyttbar köks ö :D!!!

Tyvärr så framöver när man kommer till våran lägenhet och hälsar på så kommer vi vara fattiga studeranden, så nån filet mignon blir det tyvärr inte :( Men nån asiatisk inspirerad wok, eller en paj av något slag tror jag att man kunde bli bjuden på. Och vin förstås. Jag älskar asiatisk mat och missbrukar sojasås. Till födelsedagen skall jag önska mig en kokbok med medelhavsrecept tror jag. Skulle vilja dyka in i Grekisk, Italiensk och Spansk mat.

I USA är köttet MYCKET godare än här hemma. Saknar våra steak kvällar med ett gott rödvin och en biff som var perfekt rosa inuti, yummy. Det var faktiskt i USA dom lärde mig att äta lite mera fancy mat så att säga. Våran granne var en GUD på att laga mat, han gjorde dom godaste och mest smakrika maträtterna. Usch vad jag saknar dom också.

När jag blir vuxen skall jag ta upp den Amerikanska "let's invite them for dinner" culturen. Så jäkla trevligt. Började med ostbricka och vin, sen vidare till en sallad som oftast innehöll som konstigaste kombinationerna av smaker. Sen till huvudrätten, oftast en jätte god kötträtt. Vi åt tonfisk faktiskt en gång, liksom riktig tonfisk. Efterrätten kunde jag oftast inte uttala, haha. Men den var också lika fancy och lika gudomlig. Kan inte vänta till Augusti så jag får äta allt det dära igen :D

Hur som helst, när jag har besök, i vår egna lägenhet. Då kommer folk att bli bjudna på god mat, trevligt sällskap och något nybakt. Det är iaf min vision :) Ni får pröva på till hösten att ringa på dörrklockan och se om min vision har blivit verklighet.

Nu skall jag fixa ihop nåt käk före jag far ut och spring.
Ha en jätte bra dag!

Kommentarer
Postat av: Albert Svensson

Hej

Om du vill prova lite rolig soja så har vi det i butiken: www.sarisaristore.se, finns även andra goda såser och smaker.

2011-03-23 @ 11:21:03
URL: http://www.sarisaristore.se
Postat av: Anonym

åh! köksö låter såå bra! det skulle jag också vilja ha! har ni hittat redan och börjat flytta in eller? :) ha de så bra och roligt in the US! ha de bra annars också!



PS. du och din kille Martin passar så bra ihop! :)

2011-03-23 @ 17:01:11
Postat av: Ägarinnan

Tack Albert för tipset! Låter intressant :)



Hej på dig anonym (skulle jätte gärna veta vem du är :) har du blogg?) Ja, köksö är en dream come true verkligen! Vi har hittat lägenhet med den blir ledig först i juni, så vi flyttar in först då. Jag kan inte vänta! Det är roligt när man direkt hittar en lägenhet som passar en SÅ bra och som helt enkelt känns rätt.

Det kommer nog bli jätte bra i USA, längtar efter att få se min andra familj igen. Tack för den fina kommentaren :) Den värmde!

2011-03-23 @ 18:50:55
Postat av: Anonym

nope tyvärr, ja har ingen blogg. än i alla fall. :)

keep up the good work!

2011-03-24 @ 22:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0