DAG TRE - MINA FÖRÄLDRAR



Dessa två snyggingar är då mina kära föräldrar! Jag beundrar och älskar dom väldigt mycket. Dom har hållit ihop igenom vått och torrt, och har gett oss barn den tryggaste och kärleksfullaste hem man nånsin kan önska sig. Vi är verkligen lyckligt lottade. Dom har lärt mig hur man älskar och respekterar varann. Perfekta förebilder.

Min pappa är the strong silent type med ett stort och mjukis hjärta. Han är nog den som gett mig min älskan till musiken. Alltid när man satt i bilen med pappa hem från skolan eller nåt annat så spelades det alltid musik, allt från Eros Ramazzotti till Queen till CCR till Eagels. Jag har nog fått min relation till musiken från honom. Alltid om han är ensam hemma eller jag är så dånar det ur högtalarna när dom andra kommer hem.
Han är en jätte händig kar som fixar allt, jag förstår inte hur en människa kan så mycket om så mycket. Jag antar att han alltid left efter "livet lär" metoden. Jag beundrar också hans envishet, som t.ex. hur han började sin karriär in i datavärlden.. Envis och målmedveten. Men ibland är han nog lite väl envis, haha. Tror att det är en biverkan av att vara ensambarn ;) Jag älskar honom och kommer alltid beundra han som person. Han är en jätte bra människa helt enkelt.

Den som jag dock liknar mest är min mor. Jag märker mer och mer hur min personlighet liknar hennes och det är något jag är jätte stolt över. Hon har alltid varit en god, genuin och empatiskt person som folk alltid har tyckt mycket om. Hon ger och ger och ger och ber aldrig om nåt in return. Hon är den som jag alltid berättat allting åt och som jag inte skulle klara mig utan, hon har alltid hjälpt mig upp när jag rasat och tagit det där extra steget när jag inte haft nån kraft att ta det. Hur tackar man en person för det? Hon läser mig som en öppen bok. Jag brukar alltid säga att jag vill veta hemligheten, hur hon har lyckats uppforsta oss som hon gjort.. Det är helt fantastiskt. Jag bara önskar jag kan bli en lika underbar mor som hon är. Jag älskar dig mamma.



Jaa, mina föräldrar är helt suveräna. Vilket är också tack vare deras föräldrar.

Min moffa hann jag aldrig träffa, tyvärr, så honom kan jag inte berätta mycket om. Jag har dock en bild av honom inom mig, min egna bild, imaginary moffa. Min kära Mommo lever ännu och är ung och grann :) Hon är också en person som jag beundrar mycket, hon ger av sig själv så jätte mycket att man funderar hur hon orkar? Hon är en sån god människa. Hon är den som plockar fram dopp fast man säger att man inte behöver nåt, och hon kokar mat så fort man kommer på besök, haha. Hon kokar den godaste maten! Stickar sockor när man fryser om fötterna, jaa hon är underbar!

Min fammo och faffa har jag alltid haft nära, dom bodde i samma by som oss under min barndom/en del av min tonårstid. Det var alltid en lyx att få fara in till deras och käka frukost före skolan :)

Min farfar dog den 26.03.2006. Det slog oss allihopa väldigt hårt. Han.. hmm här kommer tårarna.. han var helt enkelt en underbar farfar. En strong silent type där också med ett oändligt stort hjärta, lika som min far så kunde han allt och var en riktigt kara kar. Jag saknar honom så mycket. Hans röst, det där fniss-skrattet han alltid gjorde, hans doft (vilket mest var olja och arbejtssvett, men anyway, det var en doft av trygghet). Jag bara önskar jag kunde ha fått uppleva honom nu när jag är vuxen också, jag hade velat säga så mycket. Besöker hans grav ofta, där berättar jag vad som händer och sker.

Fammo och jag har ett speciellt band mellan oss. När jag var barn och upp till nu så har vi alltid haft det så roligt och underbar när vi träffats. Vi pratar om allt och alla och reder ut en hel del världsproblem när vi träffas :) Har alltid varit stolt över att få säga "ja det stämmer" när folk frågar om jag är Mariannes barnbarn. Hon är väldigt nära mitt hjärta.

Sätter inte in några bilder av mina far- morföräldrar för jag tror inte dom vill vara ut på nätet. Hoppas ni förstår det :)

Som ni kanske märker finns det jätte många "underbara" ord i denna text. Det visar bara hur underbar familj jag har haft lyckan att födas till. Jag är tacksam varje dag!

Kommentarer
Postat av: Sara

Va fint :')

2011-03-24 @ 16:20:38
URL: http://saragunmarie.blogspot.com
Postat av: Ägarinnan

Tack ska du ha :) True story.

2011-03-24 @ 19:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0